Door verder te klikken op onze website, accepteert u cookies en vergelijkbare technieken. Hiermee verzamelen we persoonsgegevens en volgen wij uw internetgedrag. Klik op de knop meer informatie voor onze privacy statement.

Theo Meijer Sport

 

De Boks & Kickfit les is een total body workout bestaande uit een bokszak training waarbij 
de technieken en conditie uit het boksen en kickboksen worden gebruikt, echter zonder sparren
en contact is er alleen met de bokszak (dus niet met een tegenstander)! 

Naast de bokszak kan gebruik worden gemaakt van verschillende materialen om de kracht en conditie optimaal te trainen. 

Een conditietraining waarbij fun, trappen en stoten voorop staan.
Dus beleef de fun van boks en kickfit.

Maandag  
NIEUW!! EXTRA LES UUR: 18.15 - 19.15 uur
en 20.15 – 21.15 uur

Vrijdag 

10.30 – 11.30 uur & 20.00 – 21.00 uur

Zondag
10.00 – 11.00 uur

 

Nieuw Hatha Yoga!

Voor velen is het nog onbekend waar Hatha Yoga voor staat. Vrij vertaald staat Ha voor de zon en Tha voor de maan.
In praktijk staat dit voor het in balans brengen van lichaam en geest en juist deze vorm van Yoga richt zich in eerste instantie zeer op het fysieke lichaam.
Door het beoefenen van „houdingen” verkrijg je op den duur een grotere fysieke flexibiliteit wat tevens meer geestelijke flexibiliteit oplevert. Best sportief dus!

Heel specifiek is dat in Hatha Yoga alle oefeningen op het eigen persoonlijke niveau gedaan worden. „ Er is niemand die het kan zoals jijzelf!”
We spreken in plaats van rekken en strekken in termen van inspanning en ontspanning.
Juist vanuit die zienswijze raakt je lichaam niet beschadigd en leer je door inspanning de spanning in jouw eigen lichaam te ontspannen.

Gezien de snelheid van onze maatschappij hebben wij allemaal wel ergens een moment dat de spanning veel is en behoefte ontstaat aan ontspanning.
Je kunt dan kiezen voor een stevige boswandeling, je volledig leeglopen in een sport of lekker slapen. Voor velen een herkenbare manier om even de zinnen op iets anders te zetten.
Voor sommigen is Yoga de oplossing.

In de les draag je makkelijk zittende kleding, geen schoeisel, heb je een grote handdoek bij je om op te liggen en zorg je dat je voor de eindontspanning iets warms kunt aantrekken (sokken, vest enz.)

Het dient aanbeveling om geen dan wel een matig ontbijt te nuttigen voor de les. Dit draagt bij aan de intentie van de oefeningen. Na de les is het goed een warme kop thee of water te drinken.

Tijdens de les worden de oefeningen zonder muziek aangeboden. Hierdoor blijf je de aandacht volledig bij de oefening houden en zeer geconcentreerd met je adem te werken.
Dit geeft een hoge mate aan beleving en innerlijke verstilling. De oefeningen kunnen eenvoudig maar juist daardoor zeer veel energie vragen.
Je zult ervaren dat Hatha Yoga dankzij de manier van beoefenen zeer inspannend kan zijn. En juist dan is ontspanning zo welkom.

De les wordt gegeven op zondagochtend tussen 09:00 en 10:00 uur.

Mag ik je uitnodigen?

Walrick Halewijn

Wat doet Pilates voor mij?

Pilates:

   - verbetert de flexibiliteit van je gewrichten en je bewegingsbereik
   - maakt je kernspieren (buik, borst en rug) sterker
   - verbetert je conditie
   - helpt je calorieën te verbranden
   - verlaagt je stressniveau en zorgt voor een blijvend gevoel van kalmte
   - verbetert je concentratie en verhoogt je zelfbewustzijn

Pilates in het kort:

Duur: 55 minuten
Intensiteit: laag
Calorieën: 340
Materiaal: Mat, te vinden in de sportzaal
Muziek: De nieuwste, meest rustgevende en inspirerende hits
Resultaat: Verbetering van leningheid, kracht en geestelijk welzijn.

Wat is Pilates?

Pilates is een 1 uur durende groepsfitnessprogramma. Er wordt gewerkt naar het vinden van de ultieme balans tussen
mind en body en de samenhang tussen kracht, souplesse en controle.

Wat moet ik meenemen naar de les?
Alleen jezelf! Je dient comfortabele sportkleding te dragen en geen schoenen. We doen de les op blote voeten,
omdat je je volledig in contact met de vloer moet voelen voor het balans- en posewerk.

Hoe fit moet ik zijn?
Pilates is geen conditie workout. Je hoeft dus ook niet over een basisconditie te beschikken.


Wat doet BODYCOMBAT®  voor mij?


BODYCOMBAT verbetert je:

   - spierkracht en uithoudingsvermogen
   - hartconditie
   - flexibiliteit, lenigheid en balans
   - lichaamshouding

BODYCOMBAT zorgt voor:

   - gewichtsverlies door calorieverbranding
   - het remmen van slijtage aan botten en gewrichten
   - flexibiliteit, leningheid en balans
   - een fijn gevoel, je zit lekkerder in je vel

 
BODYCOMBAT® in het kort  :

Duur: 55 minuten
Soort Training: Vechtsport geïnspireerde cardio workout
Intensiteit: Hoog
Calorieën: 545
Materiaal: Geen
Muziek: De laatste, meest populaire hits
Resultaat: Je lichaam wordt gespierder. Vergroting van kracht, uithoudingsvermogen en zelfvertrouwen

Wat is BODYCOMBAT® ?

BODYCOMBAT® is een op oosterse vechtsport gebaseerd groepsfitnessprogramma, met bewegingen uit disciplines als karate, taekwondo, kung fu, kickboxing, muay thai en tai chi. De 1 uur durende BODYCOMBAT les is gebaseerd op tien populaire muzieknummers. Dit zorgt voor een opwindende fitnessbeleving die uiterst snelle fitnessresultaten oplevert. Elke drie maanden wordt er een nieuwe les aangeboden met nieuwe muziek en choreografie.

Wat moet ik meenemen naar de les?
Sportschoenen en comfortabele sportkleding. Een handdoek en een flesje water.

Hoe fit moet ik zijn?
BODYCOMBAT is geschikt voor iedereen met een gemiddelde conditie.

Zal BODYCOMBAT me helpen als ik mezelf moet verdedigen?
BODYCOMBAT is geen contactprogramma en geen zelfverdedigingscursus. Echter, BODYCOMBAT zal je sterker maken en je meer zelfvertrouwen geven!

 


Wat is BODYPUMP®?


BODYPUMP® is een spierverstevigende groepsfitnessprogramma met gewichten en de snelste manier om in vorm te raken, vet te verbranden en een strakker lichaam te krijgen. In de 1 uur durende workout worden alle belangrijke spiergroepen flink onder handen genomen. Eén van de voordelen van BODYPUMP is dat je je spieren verstevigt en dat onnodig lichaamsvet wordt verbrand. Door de vele herhalingen en het relatief lichte gewichten waarmee wordt gewerkt, is er geen grote toename van de spiermassa te verwachten. Maar je lichaam wordt wel strakker!

Wat moet ik meenemen naar de les:

Zorg voor comfortabele sportkleding en een paar goede sportschoenen.
Neem een handdoek en een flesje drinken mee

Hoe fit moet ik zijn?

BODYPUMP is geschikt voor iedereen met een gemiddelde conditie. Als je nog nooit met gewichten hebt getraind of als je niet in conditie bent, dien je met lichte gewichten te beginnen. Na een aantal lessen zul je weten hoeveel gewicht geschikt voor je is.

Wanneer zie ik resultaat?

Je zult voelen dat je sterker wordt, omdat je lichaam went aan training met gewichten. Na ongeveer zes weken zul je je geweldig voelen! Je kracht neemt toe en je ziet je lichaam strakker worden.